donderdag 24 juli 2014

Schoollapjes & Show&Tell

Alweer een tijdje geleden ontving ik een mail van Renske:

"Graag wil ik je dit merklapje laten zien waar mijn schoonmoeder, nu 86 jaar, mee aan kwam zetten.
Ze heeft natuurlijk mijn randje per week al bewonderd en is thuis op zoek gegaan naar haar merklap die ze als negen jarig meisje op school heeft gemaakt.
Zij woonde toen in Stad aan het Haringvliet maar voor haar was haar woonplaats gewoon Stad.
Ze liet mij dit vanmorgen zo enthousiast zien en vroeg welke randjes ik er ook al van gemaakt had.
Ik wil je dit toch ook even laten zien dat jou (en annelies) randjes project zoveel pleZier een ieder bezorgd en weer zoveel leuke gespreksstof te weeg brengt."

En niet lang daarna mailde Renske nogmaals:

"Eerst kwam mijn schoonmoeder met haar merklapje,die ik nu zelfs van haar gekregen heb om te houden, en toen ik mijn verhaal vertelde van dat jullie hem zouden willen gebruiken op jullie blogspot heeft ze dat heel enthousiast aan haar buurvrouw verteld.
Ja en dan..... Komt er bij de buurvrouw, mevr Gerrits ook een merklapje uit de kast tevoorschijn die nog van haar moeder is geweest.
Haar moeder heeft het op 11 jarige leeftijd geborduurd.
Ik heb je advies van het op een rolletje bewaren ook aan haar door gegeven.
Jullie mogen deze ook gebruiken voor de blogspot, we zouden het Zelfs erg leuk vinden het daarop terug te kunnen Zien.
Wat maken jullie toch veel mensen iedere week weer enthousiast.
Het zijn de kleine dingen die het hem doen, het geeft mij in iedere geval weer veel pleIer, iets dat ik momenteel goed kan gebruiken.

Dank dat we mogen meeliften op jullie enthousiasme."


En deze mail met foto's ontving ik van Jette:

Ook ik borduur mee met het randje per week. Niet op borduurband, maar op een lap, die ik nog had liggen. En niet met rood en blauw, maar met 5 kleuren verlopend van geel naar rood.
Ik ben begonnen met de tekst ´randje per week 2014´ en aangezien dat 113 steken breed werd, in plaats van 103, zijn de randjes dus ook zo breed geworden.
Bij de 2e kolom wilde ik ook met tekst beginnen. Dat is toen het (iets aangepaste) logo van Soed Idee geworden.
Er komt ook nog een 3e kolom en daar komt ook nog wat boven, maar dat moet ik nog bedenken. En ook gaan de randjes niet de hele lap vullen, maar ik vind vast wel meer patronen, die de lap dan compleet kunnen maken.

Ik zit niet op face-book en ik blog niet, maar omdat ik best wel blij ben met het resultaat, wil ik jullie dat toch laten zien.


6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke merklapjes! En idd, RPW brengt heel wat gesprekstof teweeg.
    Mooi ook die lap met Atelier Soed Idee! Leuk al die verhalen.
    Groetjes, Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lap zo, mijn dochter doet het ook op een lap, en dan 3 rijen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie schoollapjes en wat een prachtige verhalen erbij. De RPW zijn ook erg mooi in deze kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love the stories! Thank you for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merci pour toutes ces belles photos
    Mais quand on ne lit pas le néerlandais, on ne peut tout comprendre, c'est dommage.
    Pourriez vous traduire davantage ?
    Merci beaucoup !

    Thank you for all those beautiful pictures,
    but when one doens't read dutch, one cannot understand everything and that's a pity !
    Could you translate more ?
    Thanks a lot !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bericht!

Thanks for your comment!