woensdag 26 februari 2014

Hoeveelheid garen


Toen wij in december de "Randjes per Week" wereldkundig maakten hadden we alleen nog maar een patroon en moesten zelf ook nog beginnen aan het borduurwerk. Dus bij het vermelden van de hoeveelheid garen ben ik afgegaan op de hoeveelheid die het borduurprogramma gaf, mét een ruime marge.

Maar Annelies is nu bij Randje 58 en gaat harder door het garen heen dan verwacht! Daarom is het misschien raadzaam toch wat extra garen te reserveren voor de Randjes. Eventueel kleurverschil van verschillende verfbaden, kun je nu nog opvangen door draden uit verschillende strengen te mengen. Aan het eind van het project valt dat veel meer op.

Het nieuwe advies luidt; 14 strengen van de hoofdkleur, 4 van de bijkleur.

When we started the "Randje per Week" we only had the chart and had to start stitching ourself also. So when we announced the materials needed we had to do this from the Design program, of course with a large margin.

But Annelies has stitched 58 Randjes now and the floss is going rather fast. Therefore it might be a good idea to reserve some extra floss for the Project. You can now still easily blend different dye lots, by mixing the threads. When you do this in the end, it will be noticed.

New advice is: 14 skeins of the Major color and 4 of the second color.

10 opmerkingen:

  1. Dat geven jullie al mooi op tijd door, fijn! Bedankt.
    Moest toch nog wat bestellen, gaat dus in één moeite door.
    Groetjes, Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik toch al meerdere kleuren kom er wel uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vermoede het al want het gaat best hard met de draadjes, ik had al wat achter de hand....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan moet ik een strengetje meer bestellen omdat ik al een streng op had opgemaakt nadat dat weef-foutje tevoorschijn kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag ook dat het heel snel gaat en moet nodig bestellen omdat ik met handgeverfd garen werk! Bedankt voor de tip!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het gaat bij mij ook hard met het garen, maar gaauw ff wat bijbestellen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bericht!

Thanks for your comment!